بسیاری از فایل های زونپ به مناسبت افتتاحیه به رایگان در اختیار کاربران قرارداده می شود.
0

میکروفون‌های‌ کنترلر PS5 توانایی تشخیص صدای کاربر و محیط را دارند

کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی دارای میکروفون‌هایی است که می‌توانند منابع صوتی مختلف را شناسایی کنند و صدای محیط را از صدای کاربر تمیز دهند.

سونی مدتی پیش به‌صورت رسمی کنترلر پلی‌اسیتشن ۵ را با نام دوال سنس (DualSense) و قابلیت‌های متنوع رونمایی کرد. کنترلر جدید سونی به‌لطف میکروفون‌های داخلی خود می‌تواند صدا را ضبط کند. بدین‌ترتیب برای نخستین‌بار می‌توان بدون نیاز به هدست، با بازیکنان دیگر صحبت کرد. برخلاف شایعات پیشین کنترلر DualSense به‌جای یک میکروفون، چند ماژول ضبط صدا در بطن خود دارد.

براساس پتنتی که چند ماه پیش به ثبت رسیده بود می‌دانیم کنترلر پلی‌استیشن ۵ حداقل از ۳ میکروفون با چیدمان خطی بهره می‌برد. آن‌ها در کنار یکدیگر کار می‌کنند و هدفشان تشخیص منبع صدا است. میکروفون‌های کنترلر می‌توانند با استفاده از سنسورهای متعدد، صدای محیط را از صدای کاربر جدا کرده و هرگونه نویز اضافی را از آن حذف کنند. هر یک از میکروفون‌ها صدا را به‌صورت جداگانه ضبط می‌کند و با تحلیل و بررسی این صداهای ضبط شده، میکروفون‌ها می‌توانند صدای اضافی محیط را تشخیص دهند و آن را حذف کنند.

وقتی که تعداد میکروفون‌های حاضر در ردیف ۳ عدد یا بیشتر از آن باشد، امکان تشخیص موقعیت مکانی منبع صدا هم فراهم می‌شود. بدین‌ترتیب که میکروفون‌ها بر حسب فاصله‌شان از یکدیگر، هر یک صدایی ضبط می‌کنند که به میزان ناچیزی از دیگری متفاوت است. با تحلیل این داده‌ها کنترلر می‌تواند حتی مکان منبع صدا را هم مشخص کند.

با توجه به این داده‌ها و اطلاعاتی که از نحوه‌ی قرارگیری و زاویه‌ی خود کنترلر و ردیف میکروفون‌ها ثبت شده‌اند (که با توجه به سنسورها و روش‌های موقعیت‌یابی مشخص می‌شود)، موقعیت منبع صدای اصلی و دیگر صداهایی که از محیط می‌آیند مشخص و از هم تفکیک کند. بدین‌ترتیب حتی امکان حذف صداهای ناگهانی به‌گوش‌رسیده از سایر بخش‌های فضا نیز فراهم می‌شود.

کنترلر دوال سنس / DualSense

براساس پتنت سونی، وقتی چندین کنترلر در یک فضا باشند، کنترلر دوال‌سنس می‌تواند از جابه‌جا شدن صداها جلوگیری کند. میکروفون‌های این کنترلر می‌توانند از طریق متعادل کردن سطوح مختلف صدا، به‌طور ویژه روی کاربر خود تمرکز کنند. برای مثال وقتی که قصد دارید با یکی از دوستانتان با پلی‌استیشن ۵ بازی کنید و دو کنترلر در اختیار دارید، صدای شما از طریق کنترلر دوستتان منتقل نمی‌شود و برای دیگر هم‌تیمی‌هایتان مشکلات صوتی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه هر کنترلر قادر است صدای صاحب خود را تشخیص دهد و آن را بدون صداهای مزاحم به گوش دیگران برساند.

هنگامی‌که چندین کنترلر مورد استفاده قرار می‌گیرند، داده‌های مربوط به صدای ضبط شده از هر یک از کنترلرها در کنار یکدیگر تحلیل و بررسی می‌شوند و می‌توان با اضافه کردن اطلاعات محل قرارگیری و زاویه‌ی کنترلر به آن‌ها، مکان قرار گرفتن منبع صدای اصلی را با بالاترین سطوح از دقت شناسایی کرد.

براساس پتنت سونی، قرارگیری میکروفون‌ها درون کنترلر به‌جای کنسول، مزایای بیشتری دارد و به‌صرفه‌تر است. نزدیک بودن به منبع تولید صدا باعث می‌شود کنترلرها بتوانند با دقت بسیار بهتری روی کاربر خود تمرکز کنند و تجربه‌ی او را ارتقا دهند؛ تجربه‌ای که کاربران می‌توانند پس از عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در فصل تعطیلات سال ۲۰۲۰ از آن بهره‌مند شوند.

برگرفته از سایت زومیت

دیدگاه کاربران
  • Donette 11 مرداد 1399

    Spot on with this write-up, I actually feel this website needs a great deal more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for
    the advice!

    Also visit my page :: Royal CBD

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *